To, jaké odkazy vedou na váš web, je možná důležitější, než jste si mysleli. Odkazový profil je jedním ze základních faktorů, které ovlivňují výkon vašeho webu v organickém vyhledávání. Ale linkbuilding není jen o získávání zpětných odkazů, je to také podpora brandu, budování online reputace a přivádění kvalitních návštěv z externích zdrojů. Jako disciplína patří pod SEO, ale dalece přesahuje jeho hranice. Je to navíc trochu reklamy, trochu copywritingu, hodně kreativity a hodně komunikace. Rozhodli jsme se ukázat vám, jak může vypadat dlouhodobá strategie pro linkbuilding z našeho pera.
Součástí strategie je vždy analýza aktuálního stavu (tedy kdo a jak na váš web odkazuje v tuto chvíli), analýza odkazových profilů vaší konkurence (kdo odkazuje na vaše konkurenty a kdo by mohl odkazovat i na vás) a vybrané metody a techniky linkbuildingu vhodné pro váš web.
Linkbuildingová strategie je vždy dělaná na míru a přizpůsobuje se aktuálním potřebám, možnostem a typu klienta. Proto neberte tento vzorový dokument jako obecně platný návod, ale spíše jako inspiraci.