Technické SEO je jedním ze základních pilířů úspěšné webové stránky. Právě na něm záleží, jak vyhledávače procházejí a interpretují váš obsah. A to v konečném důsledku ovlivňuje vaši viditelnost ve výsledcích vyhledávání.
S tím, jak se algoritmy vyhledávačů stávají sofistikovanějšími, kladou důraz nejen na kvalitní obsah, ale stále více i na uživatelský zážitek, který je hluboce provázán s technickým stavem vašeho webu.
Ještě nedávno jsme pracovali s naší starší verzí technického auditu, rozdělené do wordového dokumentu a exportu dat v Excelu. Nyní přichází na řadu naše interaktivní šablona technického auditu. Všechna potřebná data se nacházejí v jednom Google Sheet dokumentu společně s vysvětlením problematiky a návrhu řešení. Spojuje přehlednost s jednoduchou a rychlou navigací a umožňuje tak efektivní spolupráci mezi agenturou, klientem a vývojáři. Nabízí možnost v reálném čase aktualizovat přehled o stavu webu a realizaci oprav.
Vzhledem k tomu, že uživatelská zkušenost a průchodnost webu pro roboty hraje klíčovou roli při hodnocení ve vyhledávání, není technický audit jen luxusem – je to nutnost. Podívejte se na ukázku naší šablony a uvidíte, jak dělat technický audit efektivně.
Technický audit má největší přínos zejména pro větší weby, typicky například e-shopy, na kterých se nacházejí stovky až tisíce produktů, a nespočetné množství kombinací kategorií a parametrů. Roboti vyhledávačů se zde snadno ztrácí, není jasné, co mají indexovat a často vyčerpají zdroje, než se dostanou ke správným stránkám.
S podobnými problémy se mohou potýkat i weby, které obsahují profily mnoha poboček, nebo publikují množství článků či jiného obsahu, které přebírají autoritu čerstvému obsahu.
Většina moderních webů využívá alespoň v jisté míře Javascript. Jeho nevhodné využití je jedním z nejčastějších technických problémů z hlediska SEO. Weby, na kterých jsou důležité prvky generované Javascriptem, mají často problémy nejen s rychlostí, ale i se samotným indexováním důležitých stránek.