Interaktivní analýza klíčových slov 2.0 v Looker Studio
Analýza klíčových slov je základní SEO dokument pomáhající s optimalizací stávajícího obsahu a tvorbou nového contentu. Obvykle jde o několikastránkový pracovní dokument v Excelu či Google Sheetech, s nímž se však neznalému složitě pracuje. Proto jsme analýzu klíčových slov vylepšili a nově tento datový dokument vytváříme v Looker Studiu.
Tzv. analýza klíčových slov 2.0 díky tomu přináší několik výhod:
- Práce s dokumentem je snazší, díky interaktivním prvkům
- Práce s dokumentem je přehlednější, díky názorným přehledům
- Práce s analýzou je rychlejší - nehrozí zasekávání velkého souboru jako při práci v Excelu či Google Sheetech
- V reportu nehrozí smazání dat jako při práci v Excelu
Interaktivní report obsahuje základní metriky, díky nimž s ním mohou snadno pracovat nejen SEO konzultanti, ale také PPC nebo obsahoví specialisté. Mezi tyto metriky mimo jiné patří:
- Hledanost klíčového slova
- Pozice webu klienta na konkrétní klíčové slovo
- Pozice konkurence na konkrétní klíčové slovo
- Kategorizace klíčového slova
- Odhadovaný uživatelský záměr
- Odhadovaná konkurenčnost dotazu
- Cena za proklik
Součástí reportu jsou různé přehledy, díky nimž si každý specialista může vybrat ten svůj, který mu bude nejvíce vyhovovat.
Analýzu klíčových slov díky tomu lze snadno použít pro různé účely:
- Optimalizaci dopadových stránek
- Tvorbu nového obsahu
- Úpravu struktury webu
- Rozpoznání sezónnosti
- Optimalizaci PPC kampaní
- Odhalení aktivit konkurence